Хто на сайті

На даний момент 80 гостей на сайті

Лічильник відвідувань

Flag Counter

Банер
Довідка про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування впродовж 2016 року
Рейтинг Користувача: / 0
НайгіршеНайкраще 

Довідка про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування впродовж 2016 року

 Районною державною адміністрацією повною мірою забезпечується можливість  реалізації громадянами конституційного права на звернення. Питання розгляду звернень громадян вирішуються у відповідності до Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», які, перш за все, спрямовані на забезпечення конструктивного зв`язку між владою та громадянином, удосконалення роботи із зверненнями громадян, а також на поліпшення якості розгляду звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів, своєчасного реагування на проблемні питання. З цією метою протягом звітного  року було реалізовано комплекс  заходів  методологічного, організаційно -  аналітичного характеру з питань організації роботи із зверненнями  громадян.

На виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008, розпорядження голови районної державної адміністрації від 28.02.2008 року № 106 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до районної державної адміністрації», Постанови Кабінету Міністрів від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» вживаються заходи,  які, перш за все, спрямовані на забезпечення:

-          прямого доступу заявників до керівництва райдержадміністрації;

-          поліпшення  та вдосконалення організації особистого прийому громадян в райдержадміністрації;

-          налагодження конструктивного зв’язку між владою та громадянином;

-          поліпшення рівня  якості розгляду звернень громадян;

-          запобігання виникнення необґрунтованих повторних звернень громадян;

-          неухильного дотримання встановленого порядку розгляду звернень;

-          захисту законних прав і інтересів суб’єктів розгляду звернення;

-          організації оперативного реагування на проблемні ситуації;

-          підвищення рівня культури обслуговування заявників;

-          впровадження сучасних методів організації діловодства із зверненнями громадян;

-          рівня відкритості та доступності інформації про стан роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації;

-          продовження практики надання кваліфікованих консультацій безпосередньо під час проведення особистих прийомів громадян головою райдержадміністрації та його заступниками через застосування   технології «Skype» із начальниками відділів  та  структурних  підрозділів райдержадміністрації.  

З метою забезпечення  постійного контролю за станом роботи  із зверненнями громадян місцевими органами державної  виконавчої влади та виконання п. 10 діючої  Методики,  питання роботи із зверненнями  громадян розглядалось на розширених засіданнях  колегій районної державної адміністрації, які відбулися 29.01.2016 року та 27.10.2016р., на нараді – семінарі  з головами, секретарями   селищної  та сільських рад,  начальниками управлінь, відділів, служб  райдержадміністрації та на нараді – семінарі  з головами,   селищної  та сільських рад,  начальниками управлінь, відділів, служб  райдержадміністрації  які відбувалися відповідно 25.03.2016р., 30.08.2016р. та 22.12.2016р..

Згідно п.1, 2 вищезазначеної Методики головним спеціалістом по роботі із зверненнями громадян відділу організаційної та загальної роботи  апарату райдержадміністрації, забезпечується  належна реєстрація звернень в комп’ютерній програмі системи «Lotus Notes» - «Звернення громадян», за допомогою якої покращується  та вдосконалюється систематизація, пошук  та аналіз проблемних питань за пропозиціями, заявами і скаргами.

Всі звернення комплектуються  у справи відповідно до вимог діючого законодавства.

На виконання п.3 та п.4 діючої Методики в Теплицькій райдержадміністрації всі звернення, що надходять до райдержадміністрації, розглядаються  керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Автори звернень завжди повідомляються про результати розгляду.   Крім того, на виконання Закону України «Про звернення громадян» та Указу  Президента України  від 07.02.2008 року         № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», та п.5 Методики головою райдержадміністрації взято під особистий контроль розгляд звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому  жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів  Великої Вітчизняної війни, Героїв України та  учасників АТО.

Відповідно до Методики оцінювання  рівня організації роботи  із зверненнями громадян  в органах виконавчої влади за звітний період  головним спеціалістом відділу організаційної та загальної роботи апарату райдержадміністрації було здійснено 5 перевірок, а саме: у  виконкомах Пологівської, Бджільнянської, Стражгородської,  Росошанської, сільських  рад та у  відділі освіти  райдержадміністрації.  

За результатами  перевірок  складено відповідні довідки в яких проаналізовано  роботу із зверненнями громадян та викладено певні рекомендації щодо поліпшення їх роботи.

Відповідно  до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян», п.1 Указу  Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення  реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.п. 6, 7 Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади видано розпорядження голови райдержадміністрації від 29.04.2016 року №182 «Про затвердження графіків особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації».Графік наглядно оформлений і знаходиться  в зручному для ознайомлення місці в приміщенні райдержадміністрації, надісланий до виконавчих комітетів сільських та селищної рад району, опублікований в районній газеті «Вісті Тепличчини» .

На виконання п.2Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення  реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.12 Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади матеріали про роботу із зверненнями систематично розміщуються на веб - сайті райдержадміністрації,  окремою сторінкою розміщена інформація  щодо звернень громадян, а саме:  всі розпорядження  голови  райдержадміністрації на  вказану тематику, графіки  прийомів громадян, аналітичні матеріали та інші  узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян. Вищезгадані  матеріали  опубліковуються  в районній газеті «Вісті Тепличчини» та висвітлюються  по місцевому  радіомовленні.

Відповідно п.8 діючої Методики головою райдержадміністрації прийнято розпорядження  від 26.05.2015 року № 145 «Про функціонування гарячої телефонної лінії  та телефону довіри в райдержадміністрації», затверджено список номерів  телефонів  для  спілкування  громадян району  по телефонному  зв’язку «Гаряча лінія» з відповідальними  працівниками  управлінь, відділів, структурних підрозділів  райдержадміністрації. На протязі 2016 року по даному напрямку  надійшло 2 звернення  від  жителя  с. Метанівка та інваліда Великої Вітчизняної війни с. Кам’янки  щодо роботи  телефонного зв’язку. Порушені заявниками  питання  вирішено позитивно.

Головним спеціалістом відділу організаційної та загальної роботи   апарату райдержадміністрації  забезпечується щомісячне  проведення  дня контролю, в рамках якого  здійснюються перевірки стану  виконання  доручень, наданих керівництвом райдержадміністрації її структурним підрозділам та виконкомам сільських рад. Протягом  2016 року розглянуто стан виконання доручень керівництва райдержадміністрації  по 12 зверненнях.

З метою сприяння громадянам у вирішенні за місцем їх проживання питань, з якими вони звертаються до органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, розпорядженням голови райдержадміністрації від 28.02.2008 р. №106 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до райдержадміністрації» утворено постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян. Протягом поточного року відбулось 12 засідань комісії:

- 29.02.2016 р. Про розгляд  звернення  жителя м.Умань Черкаської обл..    щодо позбавлення його колишньої дружини  батьківських прав; 

- 14.03.2016 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (21 громадянину) та  вирішення  соціально -  побутових питань (30 громадянам);

- 29.03.2016р. Про розгляд  звернення жителя с. Петрашівка щодо надання йому  матеріальної допомоги  на  лікування;

- 18.04.2016 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (11 громадянам);     

- 23.05.2016 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (6 громадянам) та  вирішення  соціально -  побутових питань (17 громадянам);

            - 29.06.2016р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (4 громадянам) та  вирішення  соціально -  побутових питань (8 громадянам);          

            - 28.07.2016 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (4 громадянам) та  вирішення  соціально -  побутових питань (6 громадянам);

- 29.08.2016 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (6 громадянам) та  вирішення  соціально -  побутових питань (6 громадянам);

- 20.09.2016 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (8 громадянам) та  вирішення  соціально -  побутових питань (1 громадянину);

- 27.10.2016р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (5 громадянам) та  вирішення  соціально -  побутових питань (1 громадянину);

- 28.11.2016р. Про розгляд звернення жителів району щодо надання їм  матеріальної допомоги  на  лікування (3 громадянам) та вирішення  соціально -  побутових  питань (2 громадянам);

- 23.12.2016р. Про розгляд звернення жителів району щодо надання їм  матеріальної допомоги  на  лікування (4 громадянам) та вирішення  соціально -  побутових  питань (3 громадянам).

Протягом 2016 року райдержадміністрацією та органами місцевого самоврядування одержано 2312   ( в 2015 р.- 1774) звернень, з них 2050 (в 2015 р. – 1574) на особистому прийомі, колективних звернень 67 ( в 2015 р. – 53), повторних  19  (в 2015р. -  15).

            Зі своїми проблемами до райдержадміністрації та виконкомів місцевих рад звернулись 187  (в 2015р. – 225) учасники війни та бойових дій, 127  (в 2015 р.- 90) багатодітних та одиноких матерів, 110 (в 2015р. – 88) інвалідів, 141 (в 2015р.-110) ветеранів праці, 239 (в 2015р. - 274) дітей війни та 9 (в 2015р. - 8) учасників  ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

            Всього у зверненнях громадянами порушено 2403 (в 2015р.- 1870) питання, що на 533 одиниці  більше  проти минулого року.

Протягом 2016 року на адресу районної державної адміністрації надійшло 501 звернення, що в порівнянні з відповідним  періодом 2015 року (448 звернень ) – більше   на 53 одиниці.

Всього районною державною адміністрацією  впродовж  2016 року опрацьовано 212 письмових та 289 звернень отриманих на особистих прийомах керівництвом райдержадміністрації. В цих зверненнях порушено 486 проблемних  питань від 1005 громадян (протягом 2015 року порушено 486 питань від 1114 громадян ), тобто спостерігається динаміка збільшення  кількості питань на 43 одиниці.

У Теплицькому районі  постійним «лідером» щодо надходження за територіальною складовою, в абсолютних цифрах або за загальною кількістю  звернень, є смт. Теплик. За звітний період 2016 року від його мешканців  надійшло 90 звернень, у 2015 році за аналогічний період - 109 звернень (зменшення на 19 одиниць). На другому місці - с. Соболівка: за звітний період від її жителів надійшло 38 звернень, у 2015 році  - 36 звернень  (збільшення     - 2 одиниці ). Третє за чисельністю надходжень звернень громадян є с. Велика Мочулка: на протязі 11 місяців  2016 року надійшло  22 звернення,  за відповідний  період 2015  року - 20  звернень (збільшення  – 2 одиниці).

«Лідерство» зазначених  адміністративних одиниць за кількістю звернень громадян в абсолютних одиницях пояснюється, в першу чергу, тим, що  вони входять до найбільш численних за населенням територіальних громад і, відповідно, високим  ступенем гостроти соціально – економічних  та інших проблем.  

При цьому  найменша кількість звернень в абсолютних одиницях надійшла від мешканців сіл: Шиманівка,  Сокиряни, Кожухівка, Червона Долина (по 1 зверненні).

 Такий аналіз визначає райони з підвищеною суспільною занепокоєністю з тих чи інших соціальних, економічних або політичних проблем, виявляє відповідне коло актуальних  питань для жителів  територіальних громад.

У зверненнях громадян, що надійшли на адресу  керівництва  районної державної адміністрації  за звітний період було порушено 529  проблемних питання.

Аналізуючи зміст звернень, слід зазначити, що найбільш актуальними  питаннями 2016 та 2015 років, на які припадає більша половина усіх звернень  є питання:   

Тематичні  групи актуальних питань

2016 рік

2015 рік

Абсолютне відхилення

Соціального захисту

324

262

+62

Аграрної політики  і земельних відносин

113

94

+19

Комунального господарства

17

32

-15

Сім»ї, дітей, молоді, фізичної культури і спорту 

14

4

+10

Транспорту і зв’язку

13

9

+4

Охорони  здоров’я

12

12

0

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

11

6

+5

Діяльність  органів  місцевого самоврядування

9

9

0

            Найбільше у зверненнях громадян у 2016 році  порушувалися питання  соціального захисту – 324 одиниці. (61,3% від загальної кількості  питань),  кількість цих питань збільшилась на 62 одиниці.

Питання соціального захисту – це надання матеріальної допомоги на лікування та  вирішення  соціально -  побутових питань, отримання соціальних виплат, субсидій, призначення, перерахунок і виплата пенсій та інше.

Друге місце за кількістю звернень  займають питання  аграрної політики та земельних відносин. Їх кількість у 2016 році становить 113 одиниць або 21,4% від загальної кількості. В порівнянні  із показником  2015 року кількість звернень збільшилась   в абсолютних цифрах на 19 одиниць.

            Як свідчить аналіз  найчастіше піднімаються питання  розрахунків  за здані в оренду  майнові та земельні паї, земельні конфлікти, оформлення та видача документів, що  підтверджують право  власності на земельні ділянки,.

 

            Трійку найбільш поширених груп питань,  що зустрічаються у зверненнях громадян, замикають  питання  комунального господарства – 17 одиниць (3,2% від загальної кількості), в порівнянні із показником  2015 року кількість звернень зменшилась   в абсолютних  цифрах на 15 одиниць .

            Питання комунального господарства – це прохання  посприяти  у ремонті місцевих доріг, власного житла, забезпеченні освітлення вулиць .

            21  %  від загальної кількості  або 104 звернення  на адресу районної державної адміністрації    склали звернення  від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних  сімей, дітей війни, інвалідів та громадяни, які потребують  соціального захисту  та підтримки, особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їхніх  повсякденних запитів та життєвих потреб.  Кількість  громадян  цих категорій, які  звернулися  до районної державної адміністрації протягом 2016 року на 24 одиниці менша   ніж у 2015 році (128 звернень).

            Дана категорія громадян піднімає питання  надання матеріальної допомоги, допомоги на лікування, поліпшення житлових умов, транспортного сполучення з районним центром, призначення і перегляд розміру пенсій, передачу в оренду  земельних та майнових паїв.  

            З метою вирішення  питань, порушених цими  верствами населення,  районною державною адміністрацією  вишукуються  шляхи їх вирішення.

                    Так серед позитивно вирішених питань слід відзначити наступні:

-          надано матеріальну допомогу на лікування 55  громадянину району  на загальну суму 79 000 грн.;

-          надано  матеріальну  допомогу  13 громадянам району на  лікування їх важкохворих   дітей на загальну суму 26 000 грн.;

-          надано  матеріальну  допомогу  на  вирішення  соціально – побутових питань 74  учасникам  АТО  на загальну  суму 74 000 грн.;

-          надано  матеріальну  допомогу  на  лікування (поранення під час виконання службових обов’язків ) учаснику АТО  на  суму – 3000 грн.;

-          надано  матеріальну  допомогу    матері загиблого  учасника антитерористичної  операції на   суму 10 000 грн.;

-          здійснено сприяння в розрахунках за оренду земельних часток (паїв) двом  жителям  сіл Комарівка та Розкошівка ;

-          відновлено  роботу  телефонного зв’язку інваліду Великої Вітчизняної війни с. Кам’янки та пенсіонеру с. Метанівка;

-          жительку с. Соболівка забезпечено упаковкою підгузників для  її дитини – інваліда;

-           трьох громадян  призначено опікунами  над дітьми – сиротами.

 

У 2016 році прослідковується  зменшення    колективних заяв та скарг. Так протягом 2016 року  надійшло 18 (3,5%) колективних звернень, що на 19 звернень менше  ніж у минулому році (37 звернень).

Найчастіше  колективні заяви  надходять від мешканців  сіл району  з питань:  виділення  земельних ділянок для  ведення особистого  селянського господарства,    протиправного  продовження  договорів  оренди земельних часток (паїв) одним  із  агроформувань  району,  земельних конфліктів,  допомоги із ремонтом вулиць, а  також  щодо  транспортного сполучення із  районним  центром .

  Головним спеціалістом  відділу організаційної та загальної роботи   апарату Теплицької  райдержадміністрації відповідно до вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.9 Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади постійно аналізуються та узагальнюються питання, що порушують заявники у зверненнях, особливо повторних. Так,  протягом 2016 року, в райдержадміністрації зафіксовано 4 повторних звернення, у них  порушуються  питання щодо невиплати  субсидії  на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового  палива.

Від органів влади  вищого рівня керівництвом райдержадміністрації  отримано 205 (в 2015 р.-149) звернення.

Таким чином, аналіз структури звернень та динаміки  надходжень звернень  громадян  до керівництва  районної державної адміністрації вказує на те, що зміни у кількості та характері  звернень тісно пов’язані  з низкою як суспільно – політичних, так і  соціально -  економічних чинників, які об’єктивно  відображають  ситуацію в районі, характеризують  особливості  стосунків місцевої  влади і територіальних громад  району.

Для підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян та для надання кваліфікованої консультації під час проведення виїзних  прийомів громадян, головою райдержадміністрації та його заступниками запроваджено участь фахівців управлінь, відділів та структурних підрозділів Теплицької районної державної адміністрації.

На виконання Закону  України від 02.07.2015 року за  №577-VIII «Про внесення  змін  до  Закону  України «Про  звернення громадян» щодо електронного звернення  та  електронної петиції » запроваджено  форми  подання  електронних  звернень  громадянами на офіційному  веб-сайті  райдержадміністрації. Протягом  звітного  періоду  на  адресу  райдержадміністрації     електронні  звернення не надходили.  

На виконання вимог пункту  3 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2009 року № 1336 «Про затвердження Порядку інформування громадськості  про результати  роботи  у сфері  протидії корупції» в холі районної державної адміністрації  встановлено стенд «Суспільство  проти корупції», на якому  розміщено  нормативно правові акти, довідкову інформацію, інформацію про корупційні порушення в районі та інше.

Питання роботи із зверненнями громадян  та організації їх особистого прийому  знаходяться під особистим  контролем керівництва районної державної адміністрації.

 

 

 

Головний спеціаліст відділу

організаційної  та загальної


роботи апарату райдержадміністрації                  Вікторія МЕЛЬНИК 

 

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International, якщо не зазначено інше