Хто на сайті

На даний момент 46 гостей на сайті

Лічильник відвідувань

Flag Counter

Банер
Довідка про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування впродовж 2014 року
Рейтинг Користувача: / 0
НайгіршеНайкраще 

Довідка

про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування впродовж 2014 року

Районною державною адміністрацією повною мірою забезпечується можливість  реалізації громадянами конституційного права на звернення. Питання розгляду звернень громадян вирішуються у відповідності до Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», які, перш за все, спрямовані на забезпечення конструктивного зв`язку між владою та громадянином, удосконалення роботи із зверненнями громадян, а також на поліпшення якості розгляду звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів, своєчасного реагування на проблемні питання. З цією метою протягом звітного  року було реалізовано комплекс  заходів  методологічного, організаційно -  аналітичного характеру з питань організації роботи із зверненнями  громадян.

На виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008, розпорядження голови районної державної адміністрації від 28.02.2008 року № 106 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до районної державної адміністрації», Постанови Кабінету Міністрів від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» вживаються заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на письмове звернення та особистий прийом, обов’язкове  одержання обґрунтованої відповіді, дотримання норм Закону України «Про звернення громадян».

З метою забезпечення  постійного контролю за станом роботи  із зверненнями громадян місцевими органами державної  виконавчої влади та виконання п. 10 діючої Методики,  питання роботи із зверненнями  громадян розглядалось на розширеному засіданні колегії районної державної адміністрації, яка відбулася 29.01.2013 року, на нарадах – семінарах  з головами, секретарями   селищної  та сільських рад,  начальниками управлінь, відділів, служб  райдержадміністрації, керівниками  підприємств, установ, організацій району, які відбувалися 17.01.2014р., 18.09.2014р. та 21.10.2014 р..

Згідно п.1, 2 вищезазначеної Методики головним спеціалістом по роботі із зверненнями громадян відділу загального та господарського забезпечення апарату райдержадміністрації, забезпечується  належна реєстрація звернень в комп’ютерній програмі системи «Lotus Notes» - «Звернення громадян», за допомогою якої покращується  та вдосконалюється систематизація, пошук  та аналіз проблемних питань за пропозиціями, заявами і скаргами.

Всі звернення комплектуються у справи відповідно до вимог діючого законодавства.

На виконання п.3 та п.4 діючої Методики в Теплицькій райдержадміністрації всі звернення, що надходять до райдержадміністрації, розглядаються  керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Автори звернень завжди повідомляються про результати розгляду. Крім того, на виконання Закону України «Про звернення громадян» та Указу  Президента України  від 07.02.2008 року

№ 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», та п.5 Методики головою райдержадміністрації взято під особистий контроль розгляд звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому  жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів  Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці.

Відповідно до Методики оцінювання  рівня організації роботи  із зверненнями громадян  в органах виконавчої влади за звітний період  головним спеціалістом по роботі із зверненнями громадян  відділу загального та господарського забезпечення апарату райдержадміністрації було здійснено 4 перевірки, а саме: у  виконкомах Костюківської, Побірської,  Удицької  сільських рад та Теплицької  селищної ради.

За результатами  перевірок  складено відповідні довідки в яких проаналізовано  роботу із зверненнями громадян та викладено певні рекомендації щодо поліпшення їх роботи.

Відповідно  до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян», п.1 Указу  Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення  реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.п. 6, 7 Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади видано розпорядження голови райдержадміністрації від 04.07.2014 року № 206 «Про затвердження графіків особистого прийому громадян». Графік наглядно оформлений і знаходиться  в зручному для ознайомлення місці в приміщенні райдержадміністрації, надісланий до виконавчих комітетів сільських та селищної рад району, опублікований в районній газеті «Вісті Тепличчини» .

На виконання п.2Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення  реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.12 Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади матеріали про роботу із зверненнями систематично розміщуються на веб - сайті райдержадміністрації,   окремою сторінкою розміщена інформація  щодо звернень громадян, а саме:  всі розпорядження  голови  райдержадміністрації на  вказану тематику, графіки  прийомів громадян, аналітичні матеріали та інші  узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.

Відповідно п.8 діючої Методики головою райдержадміністрації прийнято розпорядження  від 07.04.2014 року № 100 «Про функціонування гарячої телефонної лінії  та телефону довіри в райдержадміністрації», затверджено список номерів  телефонів  для  спілкування  громадян району  по телефонному  зв’язку «Гаряча лінія» з відповідальними  працівниками  управлінь, відділів, структурних підрозділів  райдержадміністрації. На протязі 11 місяців  2014 року по даному напрямку  надійшло 2 звернення  від  жительки с. Шиманівка щодо заборгованості  за використання земельної ділянки (паю) одним із агроформувань району та від жителя с. Метанівка щодо нарахування плати за телекомунікацій послуги.

Головним спеціалістом по роботі із зверненнями громадян відділу загального  та господарського  забезпечення  апарату райдержадміністрації  забезпечується щомісячне  проведення  дня контролю, в рамках якого  здійснюються перевірки стану  виконання  доручень, наданих керівництвом райдержадміністрації її структурним підрозділам та виконкомам сільських рад. Протягом  2014 року розглянуто стан виконання доручень керівництва райдержадміністрації  по 12 зверненнях.

З метою сприяння громадянам у вирішенні за місцем їх проживання питань, з якими вони звертаються до органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, розпорядженням голови райдержадміністрації від 28.02.2008 р. №106 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до райдержадміністрації» утворено постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян. Протягом поточного року відбулось 12 засідань комісії:

- 20.01.2014 р. Про розгляд  звернення жительки   с. Орлівка   щодо допомоги в лікуванні її сина за кордоном;

- 17.02.2014 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (12 громадян);

- 31.03.2014 р. Про розгляд   звернення жительки  м. Сімферополь та жительки м. Дніпропетровськ   щодо надання їм матеріальної  допомоги;

- 24.04.2014 р. Про розгляд  звернення жителів району      щодо надання  їм  матеріальної допомоги на лікування (7 громадян);

- 27.05.2014р. Про розгляд  звернення жителів району      щодо надання  їм  матеріальної допомоги на лікування (5 громадян);

- 27.06.2014р. Про розгляд колективного звернення жителів с. Сокиряни щодо розпаювання  майнових паїв колишнього  СВК «Сокирянський»;

- 17.07.2014 р. Про розгляд  звернення жителів району щодо надання  матеріальної допомоги  на  лікування (5 громадян);

- 13.08.2014 р. Про розгляд  звернення жителів району      щодо надання  їм  матеріальної допомоги на лікування (2 громадяни);

- 26.09.2014 р. Про розгляд  звернення жителів району      щодо надання  їм  матеріальної допомоги на лікування (7 громадян);

- 02.10.2014р. Про розгляд неодноразового звернення  жителя  с. Мишарівка  щодо надання йому  матеріальної допомоги  в розмірі 100 000 грн.  для придбання  власного будинку;

- 06.11.2014р. Про розгляд звернення жителів району щодо надання  матеріальної допомоги  на  лікування (4 громадяни);

- 18.12.2014р.  Про  розгляд звернення жителів   району щодо надання  матеріальної  допомоги  на  лікування (5 громадян) та вирішення  соціально – побутових питань (6 громадян).

Протягом 2014 року райдержадміністрацією та органами місцевого самоврядування одержано 1339  ( в 2013 р.- 1463) звернень, з них 1200 (в 2013 р. – 1421) на особистому прийомі, колективних звернень 59 ( в 2013 р. – 95), повторних  9  (в 2013р.- 12).

Зі своїми проблемами до райдержадміністрації та виконкомів місцевих рад звернулись 97  (в 2013р. – 102) учасники війни та бойових дій, 62  (в 2013 р.- 85) багатодітних та одиноких матерів, 92 (в 2013р. – 176) інваліди, 119 (в 2013р.-180) ветерани праці, 175 (в 2013р. - 134) дітей війни та 6 (в 2013р. - 3) учасники  ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Всього у зверненнях громадянами порушено 1386 (в 2013р.- 1553) питань, що на 167 одиниць  менше  проти минулого року.

Протягом 2014 року на адресу районної державної адміністрації надійшло 243 звернення, що в порівнянні з відповідним  періодом 2013 року (295 звернень ) – менше  на 52 одиниці.

Всього районною державною адміністрацією  впродовж  2014 року опрацьовано 102 письмових та 141 звернення отриманих на особистому  прийомах керівництвом райдержадміністрації. В цих зверненнях порушено 263 проблемних  питання від 755 громадян (протягом 2013 року порушено 342 питання від 1369 громадян ), тобто спостерігається динаміка зменшення кількості питань на 79 одиниць.

У Теплицькому районі  постійним «лідером» щодо надходження за територіальною складовою, в абсолютних цифрах або за загальною кількістю  звернень є смт. Теплик. В 2013 році від його мешканців  надійшло 88 звернень, у 2013 році  - 68 звернень (збільшення  – 20 одиниць). На другому місці - с. Соболівка: за звітний період від її жителів надійшло 21 звернень, у 2013 році  -26 звернень (зменшення    - 5 одиниць ). Третє за чисельністю надходжень звернень громадян є с. Бджільна та  с. Велика Мочулка,  у 2013 році  від жителів цих територіальних громад надійшло по 13 звернень.

«Лідерство» зазначених  адміністративних одиниць за кількістю звернень громадян в абсолютних одиницях пояснюється, в першу чергу, тим, що  вони входять до найбільш численних за населенням територіальних громад і, відповідно, високим  ступенем гостроти соціально – економічних  та інших проблем.

При цьому  найменша кількість звернень в абсолютних одиницях надійшла від мешканців сіл: Брідок, Марківка, Костюківка, Розкошівка (по 1 зверненні).

Такий аналіз визначає райони з підвищеною суспільною занепокоєністю з тих чи інших соціальних, економічних або політичних проблем, виявляє відповідне коло актуальних  питань для жителів  територіальних громад.

У зверненнях громадян, що надійшли на адресу  керівництва  районної державної адміністрації  за звітний період було порушено 263  проблемних питання.

Аналізуючи зміст звернень, слід зазначити, що найбільш актуальними  питаннями 2014 та 2013 років, на які припадає більша половина усіх звернень  є питання:

Тематичні  групи актуальних питань

2014 рік

2013 рік

Абсолютне відхилення

Соціального захисту

126

79

+47

Аграрної політики  і земельних відносин

53

104

-51

Освіти  та науки

14

8

+6

Комунального господарства

10

41

-31

Сім»ї, дітей, молоді

10

6

+4

Праці і заробітної плати

9

19

-10

Найбільше у зверненнях громадян у 2014 році  порушувалися питання  соціального захисту – 126 одиниці. (47,9% від загальної кількості  питань),  кількість цих питань збільшилась на 47 одиниць.

Питання соціального захисту – це надання матеріальної допомоги на лікування, отримання соціальних виплат, субсидій, призначення, перерахунок і виплата пенсій та інше.

Друге місце за кількістю звернень  займають питання  аграрної політики та земельних відносин. Їх кількість у 2014 році становить 53 одиниці або 20,2% від загальної кількості. В порівнянні  із показником  2013 року кількість звернень зменшилась  в абсолютних цифрах на 51 одиницю.

Як свідчить аналіз  найчастіше піднімаються питання  розрахунків  за здані в оренду  майнові та земельні паї, земельні конфлікти, оформлення та видача документів, що  підтверджують право  власності на земельні ділянки,.

Трійку найбільш поширених груп питань,  що зустрічаються у зверненнях громадян, замикають  питання  освіти  та науки – 14 одиниць (5,3% від загальної кількості), в порівнянні із показником  2013 року кількість звернень збільшилась  на 6 одиниць.

Велика кількість питань комунального господарства – це прохання  посприяти  у ремонті місцевих доріг, газифікації  населених пунктів  та власного житла.

28  %  від загальної кількості  або 68 звернень  на адресу районної державної адміністрації    склали звернення  від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних  сімей, дітей війни, інвалідів та громадяни, які потребують  соціального захисту  та підтримки, особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їхніх  повсякденних запитів та життєвих потреб.  Кількість  громадян  цих категорій, які  звернулися  до районної державної адміністрації протягом 2014 року на 23 одиниці менша  ніж у 2013 році (91 звернення).

Дана категорія громадян піднімає питання  надання матеріальної допомоги, допомоги на лікування, поліпшення житлових умов, транспортного сполучення з районним центром, призначення і перегляд розміру пенсій, передачу в оренду  земельних та майнових паїв.

З метою вирішення  питань, порушених цими  верствами населення,  районною державною адміністрацією  вишукуються  шляхи їх вирішення.

Так серед позитивно вирішених питань слід відзначити наступні:

- надано матеріальну допомогу на лікування 55  громадянам району  на загальну суму 70 000 грн.;

- надано 6 громадянам, які брали   участь в  АТО матеріальну допомогу на вирішення соціально – побутових питань на загальну  суму 10 000 грн.;

- відновлено телефонний зв’язок  жителю с. Орлівка;

- троє людей  призначено опікунами (піклувальниками) над дітьми  позбавленими батьківського піклування;

- жителя смт. Теплик ,інваліда І групи  забезпечено сечоприймачем «Ультрафлекс» ;

- відновлено транспортний зв'язок з районним центром с. Антонівка;

- дітям – переселенцям, які приїхали на тимчасове проживання  в с. Погорілу, надано матеріальну допомогу та придбано їм  шкільне приладдя;

- погашено заборгованість по заробітній  платі  двом працівницям  ППНОЗ «Ровесник»;

- виплачено державну соціальну допомогу громадянам, які приїхали на тимчасове проживання із східних областей та АР Крим.

У 2014 році прослідковується  зменшення   колективних заяв та скарг. Так протягом 2014 року  надійшло 22 (9,1%) колективних звернень, що на 28 звернень менше  ніж у минулому році (50 звернень, або 16,9%).

Найчастіше  колективні заяви  надходять від мешканців  сіл району  з питань розрахунків за дані в оренду земельні частки (паї), земельних конфліктів, транспортного сполучення з районним центром,  допомоги із ремонтом вулиць .

Головним спеціалістом  по роботі із зверненнями громадян відділу загального та господарського забезпечення апарату Теплицької  райдержадміністрації відповідно до вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.9 Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади постійно аналізуються та узагальнюються питання, що порушують заявники у зверненнях, особливо повторних. Так,  протягом року, в райдержадміністрації зафіксовано 5 повторних звернень. Постійними дописувачами  є:  :  житель с. Мишарівка інвалід ІІ групи, який звертається з проханням забезпечити його житлом, надати матеріальну допомогу, надати путівку на саноторно – курортне лікування,  а жителька с. Степанівка неодноразово звертається по питанню  перерахунку її пенсії. Незважаючи на те, що звернення всебічно опрацьовувалися, пропонувалися варіанти їх вирішення, надавалися обґрунтовані письмові відповіді, заявники продовжують звертатись .

Від органів влади  вищого рівня керівництвом райдержадміністрації  отримано 86 (в 2013 р.- 102) звернень.

Таким чином, аналіз структури звернень та динаміки  надходжень звернень  громадян  до керівництва  районної державної адміністрації вказує на те, що зміни у кількості та характері  звернень тісно пов’язані  з низкою як суспільно – політичних, так і  соціально -  економічних чинників, які об’єктивно  відображають  ситуацію в районі, характеризують  особливості  стосунків місцевої  влади і територіальних громад  району.

Для підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян та для надання кваліфікованої консультації під час проведення виїзних  прийомів громадян головою райдержадміністрації та його заступниками запроваджено участь фахівців управлінь, відділів та структурних підрозділів Теплицької районної державної адміністрації.

Продовжують постійно проводитись зустрічі районного керівництва з мешканцями відповідних територіальних громад. Протягом звітного періоду 2014 року голова райдержадміністрації із заступниками, керівниками районних служб побували на сходах громадян в 18 населених пунктах району.

На виконання вимог пункту  3 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2009 року № 1336 «Про затвердження Порядку інформування громадськості  про результати  роботи  у сфері  протидії корупції» в холі районної державної адміністрації  встановлено стенд «Суспільство  проти корупції», на якому  розміщено  нормативно правові акти, довідкову інформацію, інформацію про корупційні порушення в районі та інше.

Питання роботи із зверненнями громадян  та організації їх особистого прийому  знаходяться під особистим  контролем керівництва районної державної адміністрації.

 

 

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International, якщо не зазначено інше