Хто на сайті

На даний момент 60 гостей на сайті

Лічильник відвідувань

Flag Counter

Банер
Довідка про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування впродовж 2017 року
Рейтинг Користувача: / 0
НайгіршеНайкраще 

Довідка

про роботу  із зверненнями  громадян, що  надійшли до районної державної адміністрації  та органів  місцевого самоврядування впродовж 2017 року


Районною державною адміністрацією повною мірою забезпечується можливість  реалізації громадянами конституційного права на звернення. Питання розгляду звернень громадян вирішуються у відповідності до Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», які, перш за все, спрямовані на забезпечення конструктивного зв`язку між владою та громадянином, удосконалення роботи із зверненнями громадян, а також на поліпшення якості розгляду звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів, своєчасного реагування на проблемні питання. З цією метою протягом звітного  періоду  було реалізовано комплекс  заходів  методологічного, організаційно -  аналітичного характеру з питань організації роботи із зверненнями  громадян.

На виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008, розпорядження голови районної державної адміністрації від 28.02.2008 року № 106 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до районної державної адміністрації», Постанови Кабінету Міністрів від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» вживаються заходи,  які, перш за все, спрямовані на забезпечення:

-          прямого доступу заявників до керівництва райдержадміністрації;

-          поліпшення  та вдосконалення організації особистого прийому громадян в райдержадміністрації;

-          налагодження конструктивного зв’язку між владою та громадянином;

-          поліпшення рівня  якості розгляду звернень громадян;

-          запобігання виникнення необґрунтованих повторних звернень громадян;

-          неухильного дотримання встановленого порядку розгляду звернень;

-          захисту законних прав і інтересів суб’єктів розгляду звернення;

-          організації оперативного реагування на проблемні ситуації;

-          підвищення рівня культури обслуговування заявників;

-          впровадження сучасних методів організації діловодства із зверненнями громадян;

-          рівня відкритості та доступності інформації про стан роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації;

-          продовження практики надання кваліфікованих консультацій безпосередньо під час проведення особистих прийомів громадян головою райдержадміністрації та його заступниками через застосування   технології «Skype» із начальниками відділів  та  структурних  підрозділів райдержадміністрації.  

З метою забезпечення  постійного контролю за станом роботи  із зверненнями громадян місцевими органами державної  виконавчої влади та виконання п. 10 діючої  Методики,  питання роботи із зверненнями  громадян розглядалось на розширеному  засіданні  колегії районної державної адміністрації, яка відбулася 28.02.2017 року,  на нараді – семінарі  з головами, секретарями   селищної  та сільських рад,  начальниками управлінь, відділів, служб  райдержадміністрації та на нарадах   з головами   селищної  та сільських рад,  начальниками управлінь, відділів, служб  райдержадміністрації  які відбувалися відповідно 30.03.2017р., 26.04.2017р.  та 22.06.2017р.. 

Згідно п.1, 2 вищезазначеної Методики головним спеціалістом відділу організаційної та загальної роботи апарату райдержадміністрації забезпечується  належна реєстрація звернень в комп’ютерній програмі системи «Lotus Notes» - «Звернення громадян», за допомогою якої покращується  та вдосконалюється систематизація, пошук  та аналіз проблемних питань за пропозиціями, заявами і скаргами.

Всі звернення комплектуються  у справи відповідно до вимог чинного законодавства.

На виконання п.3 та п.4 діючої Методики в Теплицькій райдержадміністрації всі звернення, що надходять до райдержадміністрації, розглядаються  керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Автори звернень завжди повідомляються про результати розгляду.   Крім того, на виконання Закону України «Про звернення громадян» та Указу  Президента України  від 07.02.2008 року  № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.5 Методики, керівництвом  райдержадміністрації взято під особистий контроль розгляд звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому  жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів  Великої Вітчизняної війни, Героїв України.

Відповідно до Методики оцінювання  рівня організації роботи  із зверненнями громадян,  в органах виконавчої влади за звітний період  головним спеціалістом відділу організаційної та загальної роботи апарату райдержадміністрації було здійснено 3 перевірки, а саме: у  виконкомах Погорільської, Маломочульської та Великомочульської  сільських  рад. 

За результатами  перевірок  складено відповідні довідки, в яких проаналізовано  роботу із зверненнями громадян та викладено певні рекомендації щодо поліпшення їх роботи.

Відповідно  до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян», п.1 Указу  Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення  реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.п. 6, 7 Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, видано розпорядження голови райдержадміністрації від 29.04.2016 року №182 «Про затвердження графіків особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації». Графік наглядно оформлений і знаходиться  в зручному для ознайомлення місці в приміщенні райдержадміністрації, надісланий до виконавчих комітетів сільських та селищної рад району. 

На виконання п.2Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення  реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.12 Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, матеріали про роботу із зверненнями систематично розміщуються на веб - сайті райдержадміністрації,  окремою сторінкою розміщена інформація  щодо звернень громадян, а саме:  всі розпорядження  голови  райдержадміністрації на  вказану тематику, графіки  прийомів громадян, аналітичні матеріали та інші  узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.

Відповідно п.8 діючої Методики, головою райдержадміністрації прийнято розпорядження  від 07.09.2017 року № 294 «Про функціонування гарячої телефонної лінії  та телефону довіри в райдержадміністрації», затверджено список номерів  телефонів  для  спілкування  громадян району  по телефонному  зв’язку «Гаряча лінія» з відповідальними  працівниками  управлінь, відділів, структурних підрозділів  райдержадміністрації. На протязі 2017 року по даному напрямку  надійшло 1 звернення  від  жителя  с. Сокиряни  щодо нарахування оплати за електропостачання. На порушене заявником  питання  надано  вичерпні  роз’яснення.

Головним спеціалістом відділу організаційної та загальної роботи  апарату райдержадміністрації  забезпечується щомісячне  проведення  дня контролю, в рамках якого  здійснюються перевірки стану  виконання  доручень, наданих керівництвом райдержадміністрації її структурним підрозділам та виконкомам сільських рад. Протягом  2017 року розглянуто стан виконання доручень керівництва райдержадміністрації  по 12 зверненнях.

З метою сприяння громадянам у вирішенні за місцем їх проживання питань, з якими вони звертаються до органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, розпорядженням голови райдержадміністрації від 28.02.2008 р. №106 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до райдержадміністрації» утворено постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян. Протягом звітного періоду  відбулось 13 засідань комісії:

- 31.01.2017р. Про  розгляд звернення жителя  с. Соболівка, яке було адресовано до  Адміністрації Президента України, щодо  всебічного вивчення ситуації,  яка  склалася з  використанням   земельної ділянки та житлового будинку  за відповідною  адресою;

- 24.02.2017 р. Про розгляд  звернення  жителя с. Мишарівка  щодо допомоги  у вирішенні  житлового питання  йому  та його  брату; 

- 27.03.2017 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (27 громадянам) та  вирішення  соціально -  побутових питань (7  громадянам);

- 24.04.2017 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (9 громадянам) та вирішення  соціально – побутових  питань (2 громадянам);     

- 22.05.2017 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (8 громадянам) та  вирішення  соціально -  побутових питань (3 громадянам);

- 29.06.2017р. Про  розгляд неодноразового  звернення  жителя смт. Баришівка Київської обл. щодо  визнання  його дядька недієздатним,  який   проживає  в  с. Бджільна  Теплицького району та забезпечення  його  соціальним супроводом; 

            - 17.07.2017 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (17 громадянам) та  вирішення  соціально -  побутових питань (1 громадянину);

- 03.08.2017 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (2 громадянам);

- 30.08.2017 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (3 громадянам) та  вирішення  соціально -  побутових питань (1 громадянину);

- 28.09.2017 р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (7 громадянам); 

- 26.10.2017р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (4 громадянам) та  вирішення  соціально -  побутових питань (2 громадянам);

- 29.11.2017р. Про розгляд звернення жителів району щодо надання їм  матеріальної допомоги  на  лікування (3 громадянам);

- 21.12.2017р. Про  розгляд звернення  жителів  району щодо надання  їм матеріальної допомоги  на лікування (10 громадянам).

Протягом  2017 року  районною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування одержано 2311 (в 2016р. - 2312) звернень, з них 2035 (в 2016р. – 2050) на особистому прийомі, колективних звернень 63 (в 2016р. - 67), повторних  21 (в 2016р. - 19).

Зі своїми  проблемами  до райдержадміністрації та  виконкомів  місцевих рад  звернулись 177 (в 2016р. - 187) учасники  війни  та бойових дій, 100(в 2016р. - 127) багатодітних та одиноких матерів,  110 інвалідів, 104 (в 2016р. - 141) ветеранів  праці, 183 (в 2016р. - 239 ) дітей  війни та 13 (в 2016р. - 9) учасників  наслідків аварії на ЧАЕС.

Всього у зверненнях   громадян порушено 2376 (в 2016р. - 2403) питань, що на 27 одиниць менше проти  минулого  року.

Протягом 2017 року на адресу районної державної адміністрації  надійшло 374 звернень, що в порівнянні з відповідним  періодом 2016 року (501 звернення ) – менше   на 127 одиниць.

Всього районною державною адміністрацією  впродовж  2017 року опрацьовано 211 письмових та 163 звернення, отриманих  на особистому   та виїзному прийомах  керівництвом райдержадміністрації. В цих зверненнях порушено 398 проблемних   питань від 1085 громадян (протягом відповідного періоду  2016 року порушено 486 питання  від 1005 громадян), тобто спостерігається динаміка зменшення  кількості питань на 88  одиниць.

У Теплицькому районі  постійним «лідером» щодо надходження за територіальною складовою, в абсолютних цифрах або за загальною кількістю  звернень, є смт. Теплик. За звітний період 2017 року від його мешканців  надійшло 86 звернень, у 2016 році за аналогічний період - 90 звернень (зменшення на 4 одиниці). На другому місці - с. Соболівка: за звітний період від її жителів надійшло 38 звернень, у 2016 році  - 38 звернень.   Третє за чисельністю надходжень звернень громадян є с. Бджільна: на протязі 11 місяців  2017 року надійшло  19 звернень,  за відповідний  період 2016  року - 17  звернень (зменшення   – 2 одиниці).

«Лідерство» зазначених  адміністративних одиниць за кількістю звернень громадян в абсолютних одиницях пояснюється, в першу чергу, тим, що  вони входять до найбільш численних за населенням територіальних громад і, відповідно, високим  ступенем гостроти соціально – економічних  та інших проблем.  

При цьому  найменша кількість звернень в абсолютних одиницях надійшла від мешканців сіл: Антонівка,  Важне, Кам’янки, Тополівка, Цвіліхівка  (по 1 зверненні).

Такий аналіз визначає райони з підвищеною суспільною занепокоєністю з тих чи інших соціальних, економічних або політичних проблем, виявляє відповідне коло актуальних  питань для жителів  територіальних громад.

У зверненнях громадян, що надійшли на адресу  керівництва  районної державної адміністрації  за звітний період було порушено 370  проблемних питань.

Аналізуючи зміст звернень, слід зазначити, що найбільш актуальними  питаннями за звітний період 2017 та 2016 років, на які припадає більша половина усіх звернень громадян, є питання:  

Тематичні  групи актуальних питань

11 місяців 2017 року

11 місяців 2016 року

Абсолютне відхилення

Соціального захисту

201

284

-83

Аграрної політики  і земельних відносин

62

105

-43

Комунального господарства

26

17

+9

Охорони здоров’я

15

12

+3

Освіти і  науки

13

4

+9

Діяльність органів  місцевого самоврядування

8

10

-2

            Найбільше у зверненнях громадян за 11 місяців  2017 року  порушувалися питання  соціального захисту. Їх кількість за звітний період  2017 року  становить 201 одиницю (54% від загальної кількості  питань),  кількість цих питань зменшилась  на 83 одиниці.

Питання соціального захисту – це надання матеріальної допомоги, отримання соціальних виплат, субсидій, призначення, перерахунок і виплата пенсій та інше.

Друге місце за кількістю звернень  займають питання  аграрної політики та земельних відносин – 62 одиниці (17 % від загальної кількості) в порівнянні  із показником  2016 року кількість звернень зменшилась     в абсолютних цифрах на 43 одиниці.   

            Як свідчить аналіз,  найчастіше піднімаються питання  оформлення та видача документів, що  підтверджують право  власності на земельні ділянки, розрахунки  за здані в оренду  майнові та земельні паї, земельні конфлікти.      

            Трійку найбільш поширених груп питань,  що зустрічаються у зверненнях громадян, замикають  питання  комунального господарства – 26 одиниць (7% від загальної кількості), в порівнянні із показником  2016 року кількість звернень збільшилась    в абсолютних  цифрах на 9 одиниць .

            Питання комунального господарства – це прохання  посприяти  у ремонті місцевих доріг, власного житла, забезпеченні освітлення вулиць.

            26 %  від загальної кількості  або 89 звернень  на адресу районної державної адміністрації    склали звернення  від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних  сімей, дітей війни, інвалідів та громадяни, які потребують  соціального захисту  та підтримки, особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їхніх  повсякденних запитів та життєвих потреб.  Кількість  громадян  цих категорій, які  звернулися  до районної  державної адміністрації протягом звітного періоду 2017 року на 6 одиниць менша,   ніж у 2016 році (95 звернень).

            Дана категорія громадян піднімає питання  надання матеріальної допомоги, допомоги на лікування, поліпшення житлових умов, транспортного сполучення з районним центром, призначення і перегляд розміру пенсій, призначення державної соціальної допомоги, передачу в оренду  земельних та майнових паїв.  

            З метою вирішення  питань, порушених цими  верствами населення,  районною державною адміністрацією  вишукуються  шляхи їх вирішення.

                   Так, серед позитивно вирішених питань слід відзначити наступні:

-          надано матеріальну допомогу на лікування 67  громадянам району  на загальну суму 76 000 грн.;

-          надано  матеріальну  допомогу  13 громадянам району на  лікування їх важкохворих   дітей на загальну суму 19 000 грн.;

-          надано  матеріальну  допомогу  на  вирішення  соціально – побутових питань 16  учасникам  АТО  на загальну  суму 16 000 грн.;

-          забезпечено жительку с. Саша, матір учасника АТО, путівкою на  лікування в Хмільницьку обласну фізіотерапевтичну лікарню;

-          вирішено питання стосовно  виникнення боргу за  послуги газопостачання жительки  с. Соболівка;

-          відновлено теплопостачання в поліклінічному  відділенні КЗ «Теплицький РМЦ ПМСД »;

-          забезпечено слуховим  апаратом інваліда війни жителя с. Кам’янки.

У 2017 році прослідковується  збільшення    колективних заяв та скарг. Так, за звітний  період 2017  року  надійшло 21 (6,1%) колективних звернень, що на 4 звернення більше,    ніж у минулому році (17 звернень).

Найчастіше  колективні заяви  надходять від мешканців  сіл району  щодо:    земельних конфліктів, майнових питань,  допомоги із ремонтом вулиць, проведення водогону, будівництва підвідного газопроводу, транспортного сполучення із  районним  центром .

  Головним спеціалістом  відділу організаційної та загальної роботи   апарату Теплицької  райдержадміністрації, відповідно до вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.9 Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, постійно аналізуються та узагальнюються питання, що порушують заявники у зверненнях, особливо повторних. Так,  протягом 11 місяців 2017 року в райдержадміністрації зафіксовано 4 повторних звернення, в яких  порушуються  питання щодо приватизації земельної ділянки, земельних конфліктів,  роботи швидкої медичної допомоги.

Від органів влади  вищого рівня керівництвом райдержадміністрації  отримано 179 (за 11 місяців  2016 р.- 167) звернень.

Таким чином, аналіз структури звернень та динаміки  надходжень звернень  громадян  до керівництва  районної державної адміністрації вказує на те, що зміни у кількості та характері  звернень тісно пов’язані  з низкою як суспільно – політичних, так і  соціально -  економічних чинників, які об’єктивно  відображають  ситуацію в районі, характеризують  особливості  стосунків місцевої  влади і територіальних громад  району.

Для підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян та для надання кваліфікованої консультації під час проведення виїзних  прийомів громадян, головою райдержадміністрації та його заступниками запроваджено у них участь фахівців управлінь, відділів та структурних підрозділів Теплицької районної державної адміністрації.

На виконання Закону  України від 02.07.2015 року за  №577-VIII «Про внесення  змін  до  Закону  України «Про  звернення громадян» щодо електронного звернення  та  електронної петиції » запроваджено  форми  подання  електронних  звернень  громадянами на офіційному  веб-сайті  райдержадміністрації. Протягом  звітного  періоду  на  адресу  райдержадміністрації  надійшло 5  електронних  звернення.   

На виконання вимог пункту  3 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2009 року № 1336 «Про затвердження Порядку інформування громадськості  про результати  роботи  у сфері  протидії корупції» в холі районної державної адміністрації  встановлено стенд «Суспільство  проти корупції», на якому  розміщено  нормативно правові акти, довідкову інформацію, інформацію про корупційні порушення в районі та інше.

Питання роботи із зверненнями громадян  та організації їх особистого прийому  знаходяться під особистим  контролем керівництва районної державної адміністрації.

 


 

 

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International, якщо не зазначено інше