Хто на сайті

На даний момент 97 гостей на сайті

Лічильник відвідувань

Flag Counter

Банер
Довідка про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування впродовж 2018 року
Рейтинг Користувача: / 0
НайгіршеНайкраще 


Районною державною адміністрацією повною мірою забезпечується можливість  реалізації громадянами конституційного права на звернення. Питання розгляду звернень громадян вирішуються у відповідності до Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», які, перш за все, спрямовані на забезпечення конструктивного зв`язку між владою та громадянином, удосконалення роботи із зверненнями громадян, а також на поліпшення якості розгляду звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів, своєчасного реагування на проблемні питання. З цією метою протягом звітного  періоду  було реалізовано комплекс  заходів  методологічного, організаційно -  аналітичного характеру з питань організації роботи із зверненнями  громадян.

На виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008, розпорядження голови районної державної адміністрації від 28.02.2008 року № 106 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до районної державної адміністрації», Постанови Кабінету Міністрів від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» вживаються заходи,  які, перш за все, спрямовані на забезпечення:

прямого доступу заявників до керівництва райдержадміністрації;

поліпшення  та вдосконалення організації особистого прийому громадян в райдержадміністрації;

налагодження конструктивного зв’язку між владою та громадянином;

поліпшення рівня  якості розгляду звернень громадян;

запобігання виникнення необґрунтованих повторних звернень громадян;

неухильного дотримання встановленого порядку розгляду звернень;

захисту законних прав і інтересів суб’єктів розгляду звернення;

організації оперативного реагування на проблемні ситуації;

підвищення рівня культури обслуговування заявників;

впровадження сучасних методів організації діловодства із зверненнями громадян;

рівня відкритості та доступності інформації про стан роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації;

продовження практики надання кваліфікованих консультацій безпосередньо під час проведення особистих прийомів громадян головою райдержадміністрації та його заступниками через застосування   технології «Skype» із начальниками відділів  та  структурних  підрозділів райдержадміністрації.  

З метою забезпечення  постійного контролю за станом роботи  із зверненнями громадян місцевими органами державної  виконавчої влади та виконання п. 10 діючої  Методики,   питання роботи із зверненнями громадян розглядалось на розширених засіданнях колегії райдержадміністрації 28.02.2018 року та 14.12.2018 року, на нараді – семінар з селищним та сільськими головами,  начальниками управлінь, відділів і служб райдержадміністрації, яка відбулася  25.04.2018 року та на нараді – семінар з секретарями селищної, сільських рад, працівниками органів місцевого самоврядування, відповідальними за подання відомостей про виборців на підставі яких здійснюється періодичне поновлення,  яка  відбулася 28.09.2018 року.

Згідно п.1, 2 вищезазначеної Методики головним спеціалістом відділу організаційної та загальної роботи апарату райдержадміністрації забезпечується  належна реєстрація звернень в комп’ютерній програмі системи «Lotus Notes» - «Звернення громадян», за допомогою якої покращується  та вдосконалюється систематизація, пошук  та аналіз проблемних питань за пропозиціями, заявами і скаргами.

Всі звернення комплектуються  у справи відповідно до вимог чинного законодавства.

На виконання п.3 та п.4 діючої Методики в Теплицькій райдержадміністрації всі звернення, що надходять до райдержадміністрації, розглядаються  керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Автори звернень завжди повідомляються про результати розгляду.   Крім того, на виконання Закону України «Про звернення громадян» та Указу  Президента України  від 07.02.2008 року         № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.5 Методики, керівництвом  райдержадміністрації взято під особистий контроль розгляд звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому  жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів  Великої Вітчизняної війни, Героїв України.

Відповідно до Методики оцінювання  рівня організації роботи  із зверненнями громадян,  в органах виконавчої влади за звітний період  головним спеціалістом відділу організаційної та загальної роботи апарату райдержадміністрації було здійснено 2 перевірки, а саме: у  виконкомах Сашанської  та Петрашівської  сільських  рад. 

За результатами  перевірок  складено відповідні довідки, в яких проаналізовано  роботу із зверненнями громадян та викладено певні рекомендації щодо поліпшення їх роботи.

Відповідно  до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян», п.1 Указу  Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення  реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.п. 6, 7 Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, видано розпорядження голови райдержадміністрації від 29.04.2016 року №182 «Про затвердження графіків особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації». Графік наглядно оформлений і знаходиться  в зручному для ознайомлення місці в приміщенні райдержадміністрації, надісланий до виконавчих комітетів сільських та селищної рад району. 

На виконання п.2Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення  реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.12 Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, матеріали про роботу із зверненнями систематично розміщуються на веб - сайті райдержадміністрації,  окремою сторінкою розміщена інформація  щодо звернень громадян, а саме:  всі розпорядження  голови  райдержадміністрації на  вказану тематику, графіки  прийомів громадян, аналітичні матеріали та інші  узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.

Відповідно п.8 діючої Методики, головою райдержадміністрації прийнято розпорядження  від 07.09.2017 року № 294 «Про функціонування гарячої телефонної лінії  та телефону довіри в райдержадміністрації», затверджено список номерів  телефонів  для  спілкування  громадян району  по телефонному  зв’язку «Гаряча лінія» з відповідальними  працівниками  управлінь, відділів, структурних підрозділів  райдержадміністрації. На протязі 2018 року по даному напрямку  звернень не надходило.

З метою сприяння громадянам у вирішенні за місцем їх проживання питань, з якими вони звертаються до органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, розпорядженням голови райдержадміністрації від 28.02.2008 р. №106 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до райдержадміністрації» утворено постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян. Протягом звітного періоду  відбулось 13 засідань комісії:

- - 22.01.2018р. Про  розгляд  неодноразового звернення жителя  смт. Теплик, яке було адресовано до  Державної установи «Соціальний контактний центр», щодо  повторного розгляду заяви заявника та поданих документів для  призначення йому субсидії на тверде паливо;

- 26.02.2018р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (34 громадянам);

- 30.03.2018р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (3 громадянам) та  вирішення  соціально -  побутових питань (10  громадянам);

- 26.04.2018р. Про розгляд звернення жителя с. Метанівка   щодо надання йому  матеріальної допомоги  на   вирішення   побутових  питань;     

- 25.05.2018р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (13 громадянам); 

- 25.06.2018р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (3 громадянам) та  вирішення    побутових питань (4 громадянам);

            - 26.07.2018р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (9 громадянам) та  вирішення   побутових питань (1 громадянину);

- 28.08.2018р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (3 громадянам) та на вирішення соціально – побутових  питань (1 громадянину);

- 28.09.2018р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (3 громадянам); 

- 30.10.2018р. Про розгляд звернення жителів  району  щодо надання їм матеріальної допомоги  на лікування (2 громадянам);

- 30.11.2018р. Про розгляд звернення жителів району щодо надання їм  матеріальної допомоги  на  лікування (4 громадянам);

- 21.12.2018р. Про  розгляд звернень жителів  району  щодо  надання  їм матеріальної допомоги на  лікування (7 громадянам).

Протягом  2018 року  районною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування одержано 2318 (в 2017р. - 2311) звернень, з них 1978  (в 2017р. – 2035) на особистому прийомі, колективних звернень 63 (в 2017р. - 63), повторних  19 (в 2017р. - 21).

Зі своїми  проблемами  до райдержадміністрації та  виконкомів  місцевих рад  звернулись 140 (в 2017р. - 177) учасники  війни  та бойових дій, 137 (в 2017р. - 100) багатодітних та одиноких матерів,  145 інвалідів, 70 (в 2017р. - 104) ветеранів  праці, 222 (в 2017р. - 183 ) дітей  війни та 16 (в 2017р. - 13) учасників  наслідків аварії на ЧАЕС.

Всього у зверненнях   громадян порушено 2386 (в 2017р. - 2376) питань, що на 10 одиниць більше проти  минулого  року.

Протягом 2018 року на адресу районної державної адміністрації  надійшло 349 звернень, що в порівнянні з відповідним  періодом 2017 року (374 звернення ) – менше   на 25 одиниць.

Всього районною державною адміністрацією  впродовж  2018 року опрацьовано 315 письмових та 34 звернення, отриманих  на особистому   та виїзному прийомах  керівництвом райдержадміністрації. В цих зверненнях порушено 379 проблемних   питань від 723 громадян (протягом відповідного періоду  2017 року порушено 398 питань  від 1085 громадян), тобто спостерігається динаміка зменшення  кількості питань на 19  одиниць.

У Теплицькому районі  постійним «лідером» щодо надходження за територіальною складовою, в абсолютних цифрах або за загальною кількістю  звернень, є смт. Теплик. За звітний період від його мешканців  надійшло 107  звернень, у 2017 році за аналогічний період - 98 звернень (збільшення  на 9 одиниць). На другому місці - с. Соболівка: за звітний період від її жителів надійшло 30 звернень, у 2017 році  - 39 звернень.   Третє за чисельністю надходжень звернень громадян є с. Бджільна: на протязі  2018 року надійшло  14 звернень,  за відповідний  період 2017  року - 19  звернень (зменшення   – 5 одиниць).

«Лідерство» зазначених  адміністративних одиниць за кількістю звернень громадян в абсолютних одиницях пояснюється, в першу чергу, тим, що  вони входять до найбільш численних за населенням територіальних громад і, відповідно, високим  ступенем гостроти соціально – економічних  та інших проблем.  

При цьому  найменша кількість звернень в абсолютних одиницях надійшла від мешканців сіл: Антонівка, Веселівка, Іванів,   Карабелівка, Розкошівка (по 1 зверненні).

Такий аналіз визначає райони з підвищеною суспільною занепокоєністю з тих чи інших соціальних, економічних або політичних проблем, виявляє відповідне коло актуальних  питань для жителів  територіальних громад.

У зверненнях громадян, що надійшли на адресу  керівництва  районної державної адміністрації  за звітний період було порушено 379  проблемних питань.

Аналізуючи зміст звернень, слід зазначити, що найбільш актуальними  питаннями за звітний період 2018 та 2017 років, на які припадає більша половина усіх звернень громадян, є питання:  

Тематичні  групи актуальних питань

 2018 рік

 2017 рік

Абсолютне відхилення

Соціального захисту

263

218

+45

Аграрної політики  і земельних відносин

41

62

-21

Комунального господарства

17

28

-11

Охорони здоров’я

7

21

-14

Праці і заробітної  плати

8

5

+3

Діяльність органів  місцевого самоврядування

8

8

0

            Найбільше у зверненнях громадян протягом   2018 року  порушувалися питання  соціального захисту. Їх кількість за звітний період  становить 263 одиниці (69% від загальної кількості  питань),  кількість цих питань збільшилась   на 45 одиниць.

Питання соціального захисту – це надання матеріальної допомоги, отримання соціальних виплат, субсидій, призначення, перерахунок і виплата пенсій та інше.

Друге місце за кількістю звернень  займають питання  аграрної політики та земельних відносин – 41 одиниці (10,8 % від загальної кількості) в порівнянні  із показником  2017 року кількість звернень зменшилась     в абсолютних цифрах на 21 одиницю. 

            Як свідчить аналіз,  найчастіше піднімаються питання  оформлення та видача документів, що  підтверджують право  власності на земельні ділянки, розрахунки  за здані в оренду  майнові та земельні паї, земельні конфлікти.      

            Трійку найбільш поширених груп питань,  що зустрічаються у зверненнях громадян, замикають  питання  комунального господарства – 17 одиниць (4,5% від загальної кількості), в порівнянні із показником  2017 року кількість звернень зменшилась   в абсолютних  цифрах на 11 одиниць .

            Питання комунального господарства – це прохання  посприяти  у ремонті місцевих доріг, власного житла, забезпеченні освітлення вулиць.

            27 %  від загальної кількості  або 95 звернень  на адресу районної державної адміністрації    склали звернення  від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних  сімей, дітей війни, інвалідів та громадяни, які потребують  соціального захисту  та підтримки, особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їхніх  повсякденних запитів та життєвих потреб.  Кількість  громадян  цих категорій, які  звернулися  до районної  державної адміністрації протягом  2018 року на 2 одиниці менша,   ніж у 2017 році (97 звернень).

            Дана категорія громадян піднімає питання  надання матеріальної допомоги, допомоги на лікування, поліпшення житлових умов, транспортного сполучення з районним центром, призначення і перегляд розміру пенсій, призначення державної соціальної допомоги, передачу в оренду  земельних та майнових паїв.  

            З метою вирішення  питань, порушених цими  верствами населення,  районною державною адміністрацією  вишукуються  шляхи їх вирішення.

            Так, серед позитивно вирішених питань слід відзначити наступні:

надано матеріальну допомогу на лікування 61  громадянину району,  на загальну суму 81 000 грн.;

надано  матеріальну  допомогу  8 громадянам району на  лікування їх важкохворих   дітей, на загальну суму 15 000 грн.;

надано  матеріальну  допомогу  на  вирішення  соціально – побутових питань 7  учасникам  АТО  на загальну  суму 7000 грн.;

надано матеріальну допомогу на вирішення  побутових питань кандидатам, які  пройшли  відбір  на військову службу за контрактом та  підписали контракт  на  військову службу 10 громадянам, на загальну суму 100 000 грн.;

з 01.02.2018 року розпочато  рух  транспортного таксі по двох маршрутах в смт Теплик, який  здійснюється двічі на  день крім  вихідних;

вирішено питання стосовно  виникнення боргу за  послуги газопостачання жителя  с. Удич;

вирішено питання  щодо врегулювання повітряно – теплового  режиму в  Теплицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 у січні 2018року;

жительку  смт  Теплик забезпечено медичними  препаратами за виписаними рецептами сімейного лікаря;

відновлено проїзну частину вулиці Суворова в  селі  Брідок;

врегульовано земельний  конфлікт жительки  с. Побірка з її сусідами;

жителя с. Мала  Мочулка призначено  опікуном над  майном,  яке  належить його підопічному;

жительці с.  Соболівка надано  дозвіл  на  вчинення правочину щодо укладання  договору купівлі – продажу неповнолітнім дітям – сиротам;

жительці смт Теплик надано дозвіл на укладання договору оренди земельних ділянок для  ведення товарного сільськогосподарського виробництва. 

У 2018 році прослідковується  зменшення   колективних заяв та скарг. Так, за звітний  період надійшло 14 (4%) колективних звернень, що на 7 звернень менше,    ніж у минулому році (21 звернення).

Найчастіше  колективні заяви  надходять від мешканців  сіл району  щодо:    земельних конфліктів, майнових питань,  допомоги із ремонтом вулиць, проведення водогону, будівництва підвідного газопроводу, транспортного сполучення із  районним  центром .

  Головним спеціалістом  відділу організаційної та загальної роботи   апарату Теплицької  райдержадміністрації, відповідно до вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.9 Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, постійно аналізуються та узагальнюються питання, що порушують заявники у зверненнях, особливо повторних. Так,  протягом  2018 року в райдержадміністрації зафіксовано 8 повторних звернень.

Від органів влади  вищого рівня керівництвом райдержадміністрації  отримано 233 (в  2017 р.- 206) звернення.

Таким чином, аналіз структури звернень та динаміки  надходжень звернень  громадян  до керівництва  районної державної адміністрації вказує на те, що зміни у кількості та характері  звернень тісно пов’язані  з низкою як суспільно – політичних, так і  соціально -  економічних чинників, які об’єктивно  відображають  ситуацію в районі, характеризують  особливості  стосунків місцевої  влади і територіальних громад  району.

Для підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян та для надання кваліфікованої консультації під час проведення виїзних  прийомів громадян, головою райдержадміністрації та його заступниками запроваджено у них участь фахівців управлінь, відділів та структурних підрозділів Теплицької районної державної адміністрації.

На виконання Закону  України від 02.07.2015 року за  №577-VIII «Про внесення  змін  до  Закону  України «Про  звернення громадян» щодо електронного звернення  та  електронної петиції » запроваджено  форми  подання  електронних  звернень  громадянами на офіційному  веб-сайті  райдержадміністрації. Протягом  звітного  періоду  на  адресу  райдержадміністрації  електронні   звернення не надходили.   

На виконання вимог пункту  3 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2009 року № 1336 «Про затвердження Порядку інформування громадськості  про результати  роботи  у сфері  протидії корупції» в холі районної державної адміністрації  встановлено стенд «Суспільство  проти корупції», на якому  розміщено  нормативно правові акти, довідкову інформацію, інформацію про корупційні порушення в районі та інше.

Питання роботи із зверненнями громадян  та організації їх особистого прийому  знаходяться під особистим  контролем керівництва районної державної адміністрації.


 

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International, якщо не зазначено інше